DATUM & TIJD

01 mei 2022 tot
31 mei 2022

N.V.T.

LOCATIE

WAAR JIJ WILT

THEMA



KOSTEN

GRATIS

AANMELDEN

VIA DE WEFITTER APP

ONDERDEEL VAN



‘In mei een stapje erbij!’

Weleens van beweegarmoede gehoord? Zeker na Corona is het een feit dat veel mensen veel te weinig bewegen en dat is niet goed. Te veel mensen brengen het grootste deel van de dag zittend door, terwijl bewegen juist zo gezond is! Daarom gaan we je een beetje helpen om samen in beweging te komen! 1 mei starten we met de stappenchallenge ‘In mei een stapje erbij. Deze challenge hebben we vorig jaar ook gedaan in samenwerking met de Noordelijke ziekenhuizen: UMCGMartini ZiekenhuisOmmelander ZiekenhuisMCLTjongerschansWilhelmina Ziekenhuis en Treant Zorggroep.

 

Ben je momenteel patiënt of (gelukkig!) geen patiënt meer of ken je iemand in je omgeving met gezondheidsproblemen? Of wil je wel meer bewegen, maar vind je het erg lastig om er elke dag aan te denken? Dan willen wij jou graag helpen en uitdagen met deze challenge. Soms heb je net even die stok achter de deur nodig. We gaan daarom met z’n allen aan de wandel, want samen bewegen is leuker én beter vol te houden. Doe je mee aan één van onze challenges? We hebben drie verschillende challenges zodat iedereen op zijn of haar niveau er ‘een stapje bij’ kan doen!

We hopen met honderden mensen in Noord-Nederland aan de wandel te gaan, wie weet komen we elkaar nog tegen.De challenges ‘In mei een stapje erbij!’ starten vanaf 1 mei en duren tot en met 31 mei.Hoe doe je mee?Om mee te doen download je de gratis WeFitter-app op je telefoon (beschikbaar op IOS en Android). Maak vervolgens een profiel aan en gebruik als company code ‘MGJ’. Je kunt bij teams eventueel ook aangeven met wie je loopt of via welk ziekenhuis je over deze challenge hebt gehoord.

Via de knop challenges onderin het scherm worden de beschikbare challenges zichtbaar. ‘Doe mee’ aan de challenge van je keuze en je kunt beginnen. Stappen houd je bij door de WeFitter app te verbinden met Apple Health, Google Fit of Strava op je telefoon of door koppeling van een FitBit, Garmin of Polar. Soms duurt het even voordat deze apps de gegevens sturen naar de WeFitter app. Loop je toch ergens op vast of werkt de app niet naar behoren? Stuur een e-mail bericht naar bibi.dob@hannn.eu en we helpen je!

Welke challenges zijn er?Challenge 1: doel is 80.000 stappen of meer in de maand meiBewegen met een ziekte of kwaal of na een operatie kan best lastig zijn, daarom willen wij je ‘op weg’ helpen. Lichamelijke activiteit heeft namelijk vaak een gunstige invloed op je herstel én welbevinden. Denk aan het blije gevoel na een kleine wandeling in de zon met fluitende vogels om je heen! Probeer vooral om ieder uur even in beweging te komen, dus even het zitten of liggen onderbreken en letterlijk je lichaam activeren met een kort ommetje of een huishoudelijk klusje.

Dit is de uitdaging:

In week 1 maak je 2000 stappen per dagIn week 2 zet je iedere dag 2500 stappenNa 1 dag rust doen we in de 3e week 3000 stappen per dagNa opnieuw een rustdag gaan we in de 4e en laatste week voor 3500 stappen per dag!Je komt dan uit op 80.000 stappen of meer in de maand mei, een mooi resultaat! Dat klinkt best veel, maar samen gaat het lukken! Vraag dus ook gerust familie en of vrienden om met je mee te doen. We zijn erg benieuwd of je je ook anders voelt door het bewegen.Challenge 2: doel 109.000 stappen of meer in de maand meiBewegen na een medische ingreep of met een (chronische) ziekte kan best lastig zijn. Wij willen je graag ‘op weg’ helpen met deze challenge, omdat lichamelijke activiteit een gunstige invloed op je herstel én welbevinden kan hebben. Probeer vooral om ieder uur even in beweging te komen, dus onderbreek het zitten en activeer letterlijk je lichaam met een kort ommetje of huishoudelijk klusje. We dagen je uit om in beweging te komen en niet alleen fitter, maar ook vrolijker te worden! Want wie wordt er niet blij van een rondje in de zon met fluitende vogels?!Dit is de uitdaging:In week 1 maak je 3000 stappen per dag en in week 2 breid je dit uit naar minimaal 3500 stappen per dag. Na 1 dag rust doen we in de 3e week 4000 stappen per dag en na opnieuw een rust(ige) dag, gaan we in de 4e en laatste week voor 4500 stappen per dag. Je maakt dan 109.000 stappen of meer in de maand mei. Dat klinkt best veel, maar samen gaat het lukken!Samen bewegen is leuke en daarom de tip om deze uitdaging samen met familie of vriend(inn)en op te pakken.Challenge 3: doel 240.000 stappen of meer in de maand meiVaak weten we wel dat bewegen belangrijk is, maar we gunnen ons de tijd er niet voor of denken dat het allemaal wel meevalt met wat we (niet) doen. Daarom willen je uitdagen om met deze challenge mee te doen. Niet alleen om fitter te worden, maar ook vrolijker! Want onderzoek wijst keer op keer uit dat we niet alleen onze fysieke gezondheid kunnen verbeteren met regelmatig bewegen maar ook onze gemoedstoestand.Dit is de uitdaging:Iedere dag 8.000 stappen of meer zetten, zodat je uitkomt op 240.000 stappen in de maand mei. Aangezien mei 31 dagen heeft, krijg je een rust(ige) dag van ons cadeau!

8000 stappen per dag heeft al effect voor je lichaam en ook met een drukke baan of als je niet zo’n loper bent, is dit te doen! Ieder uur even bewegen is belangrijk: neem vaker de trap, haal je eigen kop koffie. Probeer daarnaast 30 minuten matig intensief te bewegen, bijv. een half uurtje stevig wandelen in de ochtend of tijdens de lunch.

 

Kortom, voor iedereen is er wel een challenge. Of je nou rustig wilt opbouwen of juist fanatiek 8000 stappen per dag of meer wilt zetten. Vanaf 28 april kun je je al aanmelden in de app en jouw wereable of andere stappenteller koppelen. Samen zetten wij in mei een stapje erbij. Want bewegen is leuk maar samen is het nog leuker!

 

Deel deze Activitieit

Jouw Activiteit Hier?

© Meer Gezonde Jaren | 2022
Realisatie: BrandNewFresh.com